Покоління Z на ринку праці. Що потрібно знати про них?

3449
Facebook Twitter
Покоління Z на ринку праці. Що потрібно знати про них?

Серед експертів різних областей діяльності поширюється думка, що «Zetski» — це покоління, яке змінить світ. Розглянемо, чого від них очікувати потенційним роботодавцям.

За даними ЦСУ (GUS — центральне статистичне управління у Республіці Польща) близько 400 000 випускники залишають стіни ВНЗ. У поточному році на ринок праці виходять молоді люди — представники покоління Z. Серед експертів різних областей діяльності поширюється думка, що «Zetski» — це покоління, яке змінить світ. Розглянемо, чого від них очікувати потенційним роботодавцям.

Хто такі представники ZETSKI, та чим вони відрізняються від представників інших поколінь?

Виділяються кілька поколінь, які виросли в інший час, що робить істотний вплив на їх нинішнє ставлення до реальності. Одне покоління, про яке часто говорять, це покоління Z. Його представники народилися після 1995 року, що означає, що найстаршим з них тільки виповнилося 24 роки, та вони виходять на ринок праці. Чим вони відрізняються від попередніх поколінь? Вони активно використовують сучасні технології. Їх вже називають цифровими аборигенами людьми, які не пам'ятають епоху до Інтернету. Для них характерно знайомство з глобалізацією, транснаціональністю бізнесу, культури, ринкової економіки. Це призводить до ряду проблем, пов'язаних з роботодавцями.

Молоді люди надають більшого значення балансу між роботою та особистим життям, ніж попередні покоління.

Вони приділяють багато уваги атмосфері на роботі. Zetski характеризуються цілеспрямованим підходом, очікуванням спрямованості, амбіціями, особистісним розвитком, високою самооцінкою.

Перш за все, амбіції? Як це відіб'ється на працевлаштуванні?

Фахівці центру польської освіти UP-STUDY підкреслюють, що «зетка» виходять на ринок праці все сміливіше. Вони вчаться, подають заявки на практику та стажування, поєднуючи роботу та навчання. Вони амбітні та працелюбні — можуть бути цінним активом для компаній. Їх великий страх — це неповне використання здібностей. Їм потрібні нові завдання та почуття, що вони розвиваються та надають реальний вплив на організацію, в якій вони працюють. Вони підтримують принцип: робота повинна приносити не тільки гроші, але й задоволення.

Спостерігаючи за цим поколінням, стає ясно, що для них важливі традиційні професійні цінності. Чіткий шлях кар'єри, стабільність, а також можливість використовувати знання, отримані у ході навчання, є ключем до ефективної співпраці з ними.

Знайти такого співробітника буде дуже складно, якщо роботодавець не вміло керує ним у своїй компанії. Найбільша проблема, з якою сьогодні стикаються і рекрутери, і роботодавці, — це завоювати лояльність покоління Z.

Згідно зі звітом EY, понад 60% молодих людей, які здобувають освіту в університетах Польщі, хочуть почати свою справу. У них є дух підприємництва та інновацій. Цілих 89% прагнуть продуктивно та активно проводити вільний час. Щоб набирати представників з геном Z, компанії повинні бути добре змащеним механізмом, який забезпечує основну та розумову підтримку.

Геніальний роботодавець. Як він бачиться новим поколінням?

Група Adecco знайшла золоту середину. Вона створила глобальну програму «Генеральний директор на один місяць», призначену для молодих випускників, що пов'язують їх майбутнє з роботою у міжнародних компаніях. Саме з цієї ініціативи молоді люди можуть почати свою кар'єру незвично, з найвищої позиції в Adecco.

У Польщі немає іншої компанії, яка б давала кандидатам таку можливість на самому початку їхньої кар'єри. Молодий генеральний директор має реальний вплив на рішення, що приймаються у цій компанії, а також бере участь у кожній важливій зустрічі. Він також отримує винагороду на рівні, відповідному посаді. Така практика може сильно вплинути на ринок праці Польщі, але результати будуть видні трохи пізніше.

Отже, нове покоління принесе на ринок праці Польщі багато змін. Однак, роботодавцям потрібно знайти підхід до молодих людей, які мають зовсім інший тип мислення. Згодом, коли система налагодиться, всім учасникам ринку праці буде комфортно взаємодіяти, що призведе до глобального поліпшення.

Підписуйтесь на наш Telegram канал та першими дізнавайтесь про акції, стипендії та знижки.

Підписатися

Знижка 200 євро при вступі в Академію Фінансів та Бізнесу Вістула

Пропозиція

Вступайте на осінь 2025 в Академію Вістула та оплачуйте навчання з ексклюзивною знижкою

Допомога тим, хто вступає до Польщі самостійно

Допомога при самостійному вступі

Вступаєте до Польщі самостійно? Виникли питання стосовно вступу? Відправте безкоштовну заявку на надання допомоги нашими спеціалістами.

Розрахуйте вартість навчання в Польщі

Калькулятор вартості

Розрахуйте вартість навчання в університеті, проживання, харчування та побутових витрат в Польщі під час навчання у зручному калькуляторі вартості.

Підберіть спеціальність та університет

Пошук спеціальності

Скористайтесь зручним пошуком, щоб підібрати спеціальність своєї мрії та обрати університет для вступу, в залежності від міста, освітнього рівня та мови, на якій Ви плануєте навчатись.

ГІД студента Польщі

Завантажте ГІД студента Польщі

Дізнайтесь актуальну інформацію про вступ, навчання та проживання в Польщі.

  • Стипендії та знижки
  • Вартість навчання
  • Необхідний рівень знання польської мови
  • Підтримка студентів
  • Документи необхідні для вступу
  • та багато іншого

Останні статті та новини